Friday, February 4, 2011

OK.. HAHA.. BERMULALAH CERITAKU.. MEHMEH



i wont believe what i did 4 it ... masa mula2 tu many questions alwayz puzzle in my mind abot pdg hijau campsite
- will there alwayz be enough water?
- does the rules very strictly ?
- how to pick perfect mates?
- how 2 do everytink by myself? alone? no family? only me... aiyooooo...
haha e2 semua soalan2 cepu emas my 1st night kat situ.. katil dia aq x suka coz tilam dia agak keras.. katil aq between jeweena  n ping ...maklumlah katil tentera memang cam 2... pikir punya pikir aq pon tertidur... kroh..kroh..kroh...


esoknya,,, bangun kemudian solat...pas2 pikir 2-3 x nak mandi x ??? nak mandi x??? keluar masuk bathroom..tanya kawan ,, '' ea ain ,, kau mandi x ?? .. aq rasa aq malas nak mandi ley x??? sejuk doe air dia cam air salji..'' then ain replied '' thaqif., kita x yah mandi nak''  aku pun cakap '' ok !!!!'' sejak dari ari tu.. aq mandi 1 x sahaja sehari .. ngan ain pun gitu gak.. haha kitorunk keep rahsia ni smpi mggu ke3.. then tiba2.. it revealed out.. ceh jeweena-- ( india gurl ) sebelah ktil tnya '' thaqif ,  u basuh muka sajew ea??u  x mandi ker''.. dengan muka  kebengangan ,, aq jawab '' aar x mandi ..''  jeweena replied '' bukan awak sorang je x mandi .. saya nampak ain.. cindy ,, hue.. andik ,, lina,, ping,, teo pun xmandi...
hahahaaaaaaa kantoi... dak2 DELTA 15 ramai x mandi pagi....huhuhu...
FULL STOP pasal story x mandi...

then.. ada benda yang aq x ley lupa... pagi2 kitorunk ada present KONTRAK KITA JANJi..setiap company.. must present their goal.. misaion..vision company song.. homeguard,, ikrar.. langkah keselamatan ..bendera  strategi n blahblah.. on that day comandan dtg.. so kena wat habis baik.. baik punya..i'm proud 2 said that i'm the one wit my frenz  had be selected 2 present on the stage front the audience abot my company punya info lah n kena jawab soalan lagi.. bangga 2.. depan 360 lebih audience .. x sangka... menggigil jugak lutut n kaki.. tapi layan ajew la haha...semua tuk DELTA COMPANY... 


gambate ... gambate ... satria gambate... gambate.. satria... naik tangga naik bukit... ea satria eeeeeeeeeergh
logo khidmat negara....... = ' ' =



ok2 then i nak story about my name,, check- check it out,,,
susah sangat ker nma aq ? NURUL THAQIF BT NORWANIDI ... Panggil thaqif suder... kat sini nama aq kerap kali diperkotak - katikkan .. wah glamour gi2.. ada yg call me tasnim.. tasmin ..tasqif. tapi yg x ley bla2 bila ada dak cina pggil aq taahif,,, its ok babe.. asal jangan panggil aq taahi.. dah.. layan..e2 eva la yg pggil aq.. tapi kat sini rmai x pggil aq thaqif.. but they call me aqief.. layan HADY  n the gangla == myn n KS yg mulakan dulu cakap muka aq mcam FAZ kawan dia sape2 la...!.. hady2 ... suka tegur aq.. apalh kau ni ... ! btw hady sorylah aq tiru tagline kau ;;;'''sorysorysory neganeganega nekeneke paojo''  best ar ..

ni lah stock lollipop aq.. kat sana nyummy..
i miss a lot my old group '' AKU X BODOH '' kat class CB ( topek . ash.. hady.. min.. ks.. lendy n eva.. ) kump kita selalu kecoh n wat lawak n bising kat dlam class.. tapi yg plig best bila cikgu Maria n CIKGU ramzi bagi title '' KUMPULAN PALING CERIA  N FUN ''.. havoc kan ???? life it's really like that !! our class could not stop laughung bila kump kitorunk ask lendy to stand up an read apa yang tulis kat buku.. NAK TAU X  APA YG LENDY CAKAP ???

peka itu apa cikgu ??? itu peka yang kita makn kat MCD .. ker.. saya sudah faham    * senanya lendy nak cakap burger


saya perlu makan.. jika saya x makn saya akan lapar.. jika saya lapar saya tdak ada tenaga..jika saya x ada tenaga saya x boleh kerja..jika saya x ley kerja.. saya tidak ada teman wanita jika saya tidak ada teman wanita  macam mana mau ada anak ? ??? jija saya tidak ada anak saya malu ... jika saya malu .. lebik baik saya mati maaa....haaha shen jin bing tol...


lepas kump ..'' AKU X BODOH '' i'm migrated to new group.. sediiiiiiihnya... semua orang kena tukar.. wa pu yao... by this time nama group aq adalah '' LEMPENG PANAS'' parapappa i'm lovin it... kump bru pon havoc + gila2 gak... everyone has ideas.. lina.. choo.. sabri.. kay.. zul.. lina.. blur ting  faiz  n edmund.. we spend as much time 2gether.. edmund teach me '' tepuk2 jai n tepuk toyol ''.. edmund si monster also teach me '' benda ley settle kita settle.. benda boleh sbar kita sabar.. benda boleh relax buat cara relax..''  she-she monster..ni hao siao..


then aq nak story gak .. tapi sikit punya sedih.. JOSEPHINE ANAK IKIN balik... dahla dia THE only one dak IBAN kat kem ni.. dok dalm dorm aq puler..pas2 kena balik padahal dia x nak balik.. atas alasan doctor asma.. pdahal dia dah lama x ada asma.. kesian awak pin... btw pin tq so much 4 ur red cardigan .. i apreciate ur gifts.. n tq 4 addin me in fb.. love u so much.. 


kat sini ada gak taklimat dari JPA,,, RELA,,, UPNM... JABATAN PERTANIAN .. KAUNSELING .. KAD KREDIT.. N BLA2..
bangganya lepas isi form jadi anggota RELA N JPA... HUHU..
tapi ceramah pasal money lah best sikit....aq still remember '' treat ur credit card like cash''. haha..
many things i can learn from one small change...


haha kat sini pon aq kena '' wa kena bangbangboom '' ... sengal tol... ada satu ari tu kat kelas.. xxx bwk guitar then sing front of da class.. then xxx cakap lagu ni ditujukan tok aq yang sengal n blur n cam biol ..,,,, siot ajew,... haha.. lagu meet uncle hussin .. tah mend ar tajuknya... haha.. ... there is no reason memang aq ni sengal...btw..tq so much la bro.. u should go 4 malaysian idol audition... ..
dorm ku delta 15


kem pdg hijau


aq an ajk kerohanian.. so wk2 ni kena
kemas surau ...
surau yg bebentuk star..1st time aq jumpa
surau camni... 1st time gak aq nampak cina
n india dok dlam surau....













1 comment: